120 jaar

Drieluik, deel 2: interview met Miguel Driessen

  • 4 juli 2022

"Er staat een bruisend Kuiper dat de toekomst omarmt"

Kuiper kijkt als ondernemend familiebedrijf van oudsher vooruit. Het bedrijf is altijd bezig op welke wijze het kan bijdragen aan de uitdagingen en ambities van opdrachtgevers. Hoe zorgt Kuiper ervoor dat zij toekomstbestendig blijft? Vijf vragen aan marketingmanager Miguel Driessen.

Tekst: Lonneke Kranendonk | beeld: Daniel Willemsen

1. Wat gaat er veranderen bij Kuiper?

“Het vertrouwde fundament blijft, maar we kijken met frisse blik vooruit. Zo’n anderhalf jaar geleden besloten we, dat we de verschillende werkmaatschappijen binnen Kuiper meer zichtbaar willen maken. Met een nieuwe positionering en huisstijl, zodat per onderdeel helder is wat het doet, wat de rol is en welke kennis er aanwezig is. Zo is voor onze klanten, en ook voor toekomstige medewerkers, duidelijker wat Kuiper voor hen kan betekenen.”

2. Hoe hebben jullie dat aangepakt?

“We beseften ons al snel dat het om meer moest gaan dan alleen een nieuw logo en een nieuw kleurtje. In het traject naar een nieuwe positionering wilden we zowel onze historie als onze ambities naar boven halen. We zijn begonnen met een enquête onder medewerkers. De uitkomst daarvan is getoetst bij onze klanten. Vervolgens is een klankbordgroep met personeelsleden bij alle stappen betrokken geweest. De nieuwe positionering en huisstijl is gaandeweg iets geworden waar elke medewerker blij mee is. Niet opgelegd van bovenaf, maar door iedereen aan meegebouwd.”

3. Waar ben je het meest trots op?

“Ik ben vooral trots op het proces. Hoe de nieuwe positionering en huisstijl samen met collega’s en klanten tot stand is gekomen. Uiteindelijk hebben we dit met z’n allen bedacht. Een frisse huisstijl waarmee we goed laten zien wat we doen. Onze eigen identiteit spreekt eruit én het past bij de toekomst. Het hele bedrijf staat erachter, van receptie tot directie. Tijdens het proces zag je ook dat de uitkomsten steeds heel dicht bij elkaar lagen. Het is een breed gedragen gevoel over Kuiper. We hebben de trots van ons bedrijf naar boven gehaald. Dat vind ik mooi om te zien.”

4. Wanneer kunnen we het ‘nieuwe Kuiper’ gaan zien?

“Ons nieuwe logo is sinds kort te zien tegenover ons kantoor, langs de Westervoortsedijk. Hier bouwt Kuiper 124 woningen in het Gashouderskwartier. Omdat we dit jaar 120 jaar bestaan, hebben we de geschiedenis van Kuiper in beeld gebracht op de doeken langs de bouwhekken. Ergens op de tijdlijn wordt het nieuwe logo onthuld, dus kom vooral eens op locatie kijken. Verder rollen we de nieuwe huisstijl stap voor stap uit. In het najaar komt er een nieuwe website en wordt het nieuwe logo in en rondom de organisatie zichtbaar.”

5. Is Kuiper hiermee klaar voor de toekomst?

“Het positionerings-traject heeft bestaande kwaliteiten van het bedrijf naar boven gehaald en mensen er meer bewust van gemaakt. Dat inspireert ons nu ook weer om er verder aan te bouwen en iedere samenwerking en project tot een succes te maken. Bouwen met aandacht begint met het begrijpen van de vraag. ‘Gebouwd op aandacht’ is niet voor niets onze pay-off. Na 120 jaar staat er een bruisend Kuiper dat de toekomst omarmt. En met een duidelijker dienstenaanbod kunnen we ook beter nieuwe medewerkers aantrekken die goed bij ons passen. Daar kan onze HR-adviseur Wietske Wannet meer over vertellen.”

Laat een reactie achter

Wellicht ook interessant

Drieluik, deel 1: interview met Bob Winters

Kuiper vierde 7 april 2022 samen met medewerkers en vele oudgedienden haar 120-jarig bestaan. Hoe kijkt het bedrijf naar haar rol als bouwer, ontwikkelaar en onderhoudspartner? Vijf vragen aan directeur Bob Winters.

Read More »

Drieluik, deel 3: interview met Wietske Wannet

Er werken zo’n 65 mensen bij Kuiper. Ongeveer de helft daarvan op kantoor, de rest op de bouwplaats en bij klanten. Mensen werken lang bij het bedrijf, gemiddeld 10 jaar! Hoe zorgt Kuiper ervoor dat mensen er graag werken? Vijf vragen aan HR-adviseur Wietske Wannet.

Read More »

Laat een reactie achter