Uitgelicht nieuws

Nieuw jaar, nieuw hoofdstuk

  • 11 januari 2023

Naamswijziging(en) op komst: met ingang van 1 februari 2023 gaat KuiperArnhem Bouw en Ontwikkeling verder als Kuiper Groep. Een nieuw hoofdstuk in ons 120-jarig bestaan. Ook onze visuele identiteit wordt anders. Met een nieuw logo en specifieke kleuren voor onze werkmaatschappijen. In dit artikel vertellen we je graag waarom we dit doen en wat er gaat veranderen.  

Waar we in 2022 aandacht hebben besteed aan het bereiken van ons 120-jarig bestaan, ligt in 2023 het accent meer op onze toekomstplannen. Daarom hebben wij gekozen om het nieuwe jaar te beginnen met de aankondiging van een nieuwe naam en uitstraling.

 

Nieuwe uitstraling, vertrouwd fundament

We merkten dat klanten niet altijd op de hoogte waren welke kennis en kunde Kuiper in huis had. Zo’n anderhalf jaar geleden hebben we daarom besloten om de verschillende werkmaatschappijen binnen Kuiper meer zichtbaar te maken. Met een nieuwe positionering en eigen uitstraling. Zo is per onderdeel helder wat Kuiper doet, in welke rollen en met welke expertise. Voor onze klanten, partners en toekomstige medewerkers.

Hoewel onze historische wortels in Arnhem liggen en wij onze omzet voor een belangrijk deel uit de stad en de omliggende regio halen, zijn we steeds vaker ook buiten de regio actief. Het expliciet aanhouden van Arnhem in onze naamgeving is dan ook niet altijd even relevant voor de locaties en klanten voor wie we ontwikkelen en bouwen.

Onze naam en uitstraling veranderen, de basis blijft hetzelfde. We blijven een zelfstandig familiebedrijf dat opereert vanuit de relatie en gericht is op continuïteit.

 

Meer dan een huisstijl

We beseften ons al snel dat het om meer moest gaan dan alleen een nieuw logo en een nieuw kleurtje. In het traject naar een nieuwe positionering wilden we zowel onze historie, onze kernkwaliteiten als onze ambities naar boven halen. Hiervoor zijn we de samenwerking gestart met brandingsbureau Matters Most. We zijn begonnen met een enquête onder medewerkers. De uitkomst daarvan is getoetst bij een klantpanel. Vervolgens is een klankbordgroep met personeelsleden bij alle stappen betrokken geweest. Onze nieuwe visuele identiteit is gaandeweg iets geworden waar elke medewerker zich mee kan identificeren. Niet opgelegd van bovenaf, maar door iedereen aan meegebouwd.

 

Gebouwd op aandacht

Het meer zichtbaar maken van onze kennis en kunde heeft ook gezorgd voor een nieuwe ‘pay-off’ : Gebouwd op aandacht. Dit is de rode draad in ons denken en doen. Hier zit onze ambitie in opgesloten om van iedere samenwerking en project een succes te willen maken. Vanuit een persoonlijke en op de mens gerichte benadering. Bekijk hier de video om te zien hoe onze historie, ambities en expertise samenkomen.

 

Werkmaatschappijen

Ook onze werkmaatschappijen krijgen dus een nieuw gezicht. We introduceren Kuiper als ontwikkelaar, bouwer en flexibele verbouw- en onderhoudspartner graag aan de hand van enkele persoonlijke verhalen:

 

Kuiper Ontwikkeling

lees hier het verhaal van Ramon Derksen

“We luisteren en nemen mensen mee in het ontwikkeltraject”

 

Kuiper Bouw

lees hier het verhaal van Walter Valk en Henk de Ruiter

“We beheersen het bouwproces van begin tot eind”

 

Kuiper Opmaat

lees hier het verhaal van Han Driessen

“We verbouwen, onderhouden en produceren op maat”